مزایا و معایب فست شارژ و معمولی و تفاوت‌های آن‌ها
نوشته شده توسط : osx

مزایای فست شارژ:

    شارژ سریع گوشی: وقت طلاست. در دنیایی که سرعت حرف اول را می‌زند با استفاده از شارژ سریع می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید. مخصوصا زمانی که خیلی عجله دارید یا شارژ گوشی حین کار با آن تمام می‌شود. بنابراین بجای ساعت‌ها انتظار برای پر شدن باتری گوشی، می‌توانید روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنید. گوشی‌های هوشمند فعلی دارای باتر بزرگتری با ظرفیت شارژ بسیار بالا هستند. شارژ معمولی، 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد تا باتری گوشی را به طور کامل شارژ کند اما با شارژ سریع، گوشی شما کم‌تر از 2 ساعت شارژ خواهد شد.
    شارژ هوشمند: در گوشی‌های هوشمند با قابلیت شارژ سریع برای کاهش دمای باتری در طول شارژ سریع، سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی ارتقا داده شده است. زمانی که گوشی شما حین شارژ به دمای بسیار بالا می‌رسد، سطح ولتاژ کاهش می‌یابد. با کاهش ولتاژ، گرمای کم‌تری تولید می‌شود و دمای باتری را به سطح نرمال باز می‌گرداند. این کار از گرم شدن بیش از حد و تورم باتری جلوگیری می‌کند. همچنین مانع هر گونه آسیب احتمالی به اجزای داخلی گوشی است.
    قابلیت شارژ معمولی: گاهی اوقات شما زمان کافی برای شارژ گوشی دارید. برای افزایش عمر باتری در این مواقع می‌توانید گوشی خود را بطور معمولی شارژ کنید. اما نیازی نیست دو مدل شارژر تهیه کنید. درست حدس زدید با چند اقدام ساده فست شارژ به شارژ معمولی تبدیل می‌شود. برای این کار کافی است به تنظیمات گوشی بروید و تنظیمات باتری را انتخاب کنید. سپس فست شارژ را غیرفعال کنید.

معایب فست شارژ:

    کاهش عمر باتری: در گوشی‌های هوشمند جدید مکانیزمی برای کنترل دما وجود دارد. اما اگر باتری گوشی شما مشکل داشته باشد این مکانیزم به درستی عمل نمی‌کند. در این شرایط از فست شارژ استفاده نکنید. چون این کار باعث آسیب بیشتر به باتری شده و گوشی شما را از کار می‌اندازد. شارژ و تخلیه مکرر تعداد سیکل‌های تخلیه شارژ باتری را کاهش داده و عمر باتری را کاهش می‌دهد.
    عدم پشتیبانی همه گوشی‌ها: همه گوشی‌های هوشمند، قابلیت فست شارژ را ندارند. برحسب مدل و نوع گوشی نوع شارژر متفاوت است.

تشخیص کابل فست شارژ و معمولی

کابل شارژ جزو لوازم مصرفی است. به همین دلیل بسیاری از کابل‌های شارژ عمر کمی دارند. ما هر چند وقت یکبار باید یک کابل جدید بخریم. (هر چند می‌توانید با این روش‌ها از کابل شارژ محافظت کنید.) از طرفی بعضی از شرکت‌ها هم در کنار گوشی، کابل و آداپتور آن را ارائه نمی‌دهند. ما مجبوریم شارژر آن را از بازار تهیه کنیم. بنابراین همیشه دغدغه خرید کابل متناسب با گوشی‌مان را داریم. بسیاری از گوشی‌ها فست شارژ را پشتیبانی نمی‌کنند. پس خرید یک کابل معمولی نیاز ما را رفع می‌کند. در مقابل خرید کابل برای گوشی‌های فست شارژ دشوار است. چون تشخیص کابل فست شارژ و معمولی بسیار مشکل است.

تشخیص خرید کابل شارژ آیفون اصل و فیک هم ترفندهای خودش را دارد که قبلا در مورد آن حرف زده‌ایم و بهتر است حتما مطالعه کنید.

کابل‌های USB تفاوت ظاهری زیادی ندارند. در نگاه اول تشخیص کابل فست شارژ و معمولی ممکن نیست. برند‌ها و مدل‌های مختلف گوشی کابل‌های شارژ متفاوتی دارند. اما دو فاکتور مهم برای تشخیص نوع کابل شارژر وجود دارد: استاندارد سرعت کابل و نوع رابط یا کانکتور کابل
استانداردهای سرعت کابل USB:

    USB1.X: اولین استاندارد تعریف شده برای سرعت کابل USB است. سرعت آن MbpS 1.5 و منسوخ شده است.
    USB1.1: ورژن اپدیت شده USB 1.X است. سرعت MbpS 12 و مثل USB 1.X دیگر استفاده نمی‌شود.
    USB2.0: این ورژن سرعتی بالاتر از USB 1.1 دارد ولی با آمدن USB 3.X دیگر در لوازم دیجیتال و الکترونیک استفاده نشد. البته هنوز برخی از شارژر‌های قدیمی و فلش‌ها و… از این استاندارد پیروی می‌کنند.
    USB3.X: آخرین استاندارد برای سرعت USB است که از سال 2008 تا 2017 سرعت خود را به 20 مگابایت بر ثانیه (USB 3.0) افزایش داده است. کابل اکثر گوشی‌های جدید با استاندارد USB 3.X است.
    USB4.0: بهترین و جدیدترین استاندارد معرفی شده برای سرعت کابل است. USB 4.0 از سرعت 40 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این استاندارد فعلا منتشر نشده است.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: